Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Undrar hur många som ser på hockey här i området?

Av Flygmyran Salza - 6 november 2010 14:08

Matte har i alla fall bestämt att Ibsen och jag får vänta på vår promenad tills hockeyn börjar senare i eftermiddag. Hon inbillar sig att det är mindre folk ute och går då....


Jag för min del tror att alla andra som har hundar också väntar tills hockeyn börjar... eftersom dom tror att det är mindre (heter det färre kanske??) folk ute och går då   


I alla fall så har matte varit ute och roat sig på egen hand hela förmiddan idag... igen   Himlans orättvist tycker jag...


Hon har varit och tittat på en lydnadstävling, och påstod att det var för kallt för att vi hundar skulle få följa med.


HA, säger jag bara... för kallt... pyttsan.  Men det hade säkert varit himla tråkigt förstås, bara stå stilla och titta på andra hundar som roar sig...    


Matte var lite smått djupfryst när hon kom hem, men hon påstår (som vanligt efter såna utflykter) att det är himla nyttigt att bara vara publik. Man lär sig mycket och man får en hel del att tänka på, säger hon. Det kommer säkert nåt långrandigt inlägg om det i hennes egen blogg sedan....


Jag bryr mig inte så mycket om sånt där trams... jag vet ju redan att jag är världens duktigaste hund.    

   


 
 
Rudi

Rudi

6 november 2010 21:18

Klart du är världens duktigaste lydnadshund. Du behöver inte titta på andra som jobbar. Din matte däremot verkar ju ha behov av att förkovra sig , hehehe! I morgon ska vi på träningstävling i trean, och jag som inte har pluggat alls idag...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

8 november 2010 17:05

Ja, min matte tjatar alltid om hur man gör det och det och det... hon behöver verkligen lära sig lite mer. Be att du får låna mattens regelbok så kan du kika i den lite när du känner för det. Ett kanonbra sätt att lära sig nya moment ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards