Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 1 november 2010

HAHAHA... idag hade vi kul!

Av Flygmyran Salza - 1 november 2010 22:02

Hon är trots allt ganska så snäll, min matte    även om hon ibland säger väldigt konstiga saker.


Det där med att jag inte är nåt duktig längre var ju inte så snällt sagt, men hon kom nog på det så småningom, för idag slog hon på stort när vi var ute på vår promenad.


Enbart för att roa mig och Ibsen så drattade hon på ändan i en bäck som hon stapplande skulle ta sig över....   och det såg så himla kul ut. Jag skrattade så att jag nästan kissade på mig    


Min matte vet ju att jag tycker att det är skitkul när hon ramlar omkull... och att hon gjorde det mitt i en bäck var ju lite extra kul.    


Hon har berättat om alltihop i sin egen blogg, och där försöker hon ge sken av att det inte alls var meningen, att det var en liten olyckshändelse.... men jag vet nog jag...   


Det var enbart för att hon hade dåligt samvete för det där hon skrev om att jag är "o-duktig" numera, hon såg nog att jag blev lite ledsen då.... så hon ville förstås göra mig glad igen.   


Och kul var det, och kul lät det om henne när hon sedan klafsade omkring i sina blöta byxor och med skor som det stänkte vatten om för varje steg hon tog.   


Visst har jag en snäll matte som gör sånt enbart för att roa mig....?   

    

 
 
Kicki  o Celda

Kicki o Celda

2 november 2010 08:37

Jag hade velat se henne i bäcken :) Du är ju en lydig hund Salza det vet vi ju!!! Annat är det med Celda hon provar med massa bus nu psst hon tror att man får dra i koppel... det du. Jag tycker att din matte ska ta tag i ett gäng halvbusar snart :) Fast jag förstår ju att hon måste ta det lugnt med sin rygg. Fast o andra sidan slänga sig i bäcken med den ryggen var nog inte så smart :)

http://kickilinaz.blogg.se

Flygmyran Salza

2 november 2010 11:11

Att dra i kopplet är ingen höjdare, hälsa Celda det. Man får dels ont i halsen dels en sur och arg matte ;)
Mattes rygg är skruttig som sjuttan... inget kul. Kanske därför hon ramlar så lätt... ;)

 
Ingen bild

stin@

2 november 2010 11:06

Synd ni inte hade en kamera med er :-))

Flygmyran Salza

2 november 2010 11:09

Ja, det hade varit en höjdare... hade gjort en fin förstoring till mattes vägg i så fall ;))

 
Rudi

Rudi

2 november 2010 11:42

Hahaha, jag kan se det framför mig! Attans kul! Min matte ramlade pladask i skogen, fast utan bäck, häromdan. Jag tror också att hon gör sånt för att roa mig, för det är ju så rackarns kul att hoppa och stampa på henne när hon redan ligger ner och gastar! Kameran var med, men hon ramlade på den, så jag hann inte fota tyvärr!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

4 november 2010 08:10

Visst är det kul när dom ligger där och inte kan annat... ger liksom en extra energikick på nåt vis :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards