Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

Gjorde bort mig igår....

Av Flygmyran Salza - 2 oktober 2010 11:22

... igen... får jag väl i ärlighetens namn säga      Matte var i tvättstugan, och ni vet hur dom springer fram och tillbaka då, mattarna. Det är ett jäkla springande i dörren, och igår när matte var i tvättisen så trodde husse att han hörde nåt utanför dörren och rusade dit för att titta.


Och jag trodde att det var matte som behövde hjäp eller nåt, så jag slängde mig hjältemodigt ut genom dörren, långt före husse.


Och visst... där stod en bil som säkert just hade kidnappat och stoppat in min matte i bagaget, så jag rusade dit. Och gissa.... det fanns en hund på andra sidan bilen också... och sånt kan man ju inte tillåta.


Jaja, jag vet... men att just den hunden råkar bo där mitt emot oss har ju egentligen inte med saken att göra.    


Men just som jag skulle ge den där hunden en liten sittopp så ropade husse på mig.... eller... ropade och ropade... han hördes antagligen ändå till Timrå skulle jag tro.    Så för att undvika att grannarna blev hörselskadade så vände jag och gick hem igen....


Fast husse var ju inte nöjd med det inte... han gormade en lång stund på mig trots att jag stod som en liten ängel där i hallen.     

  

För övrigt inte så mycket nytt under solen. Alla kartonger som stod överallt är borta, och matte har till och med hyfsat till det i förrådet säger hon.


Nu saknas det bara lite tavlor och speglar på väggarna också, sedan är det mesta alldeles färdigt.


Fast det finns nästan inga mattor på golven förstås. Dom är på tvätt påstår matte, och det är ganska så kul.....  vi leker iskana på parketten varje dag, Ibsen och jag.   


Fast husse har noll humor han... han blir skitsur när vi "repar det nyslipade golvet" som han uttrycker sig.


Men nästa vecka få man tydligen lägga mattor på det där nyslipade golvet, så då är det slut med det roliga också...     


Idag hoppas jag att matte har tid till en ordentlig promenad med oss. Det finns många spännande dofter här som vi gärna utforskar.


Men häromdagen när vi gick en runda genom skogen så höll matte på att få skrämselhicka när ett rådjur skuttade iväg bara 5 meter ifrån henne där hon gick på stigen.


Men Ibsen och jag märkte inte nåt alls, vi var fullt upptagna med alla dofter som alla andra miljoners hundar lämnat efter sig på stigen.


Men idag är det ju lördag, och det innebär att jag snart ska få mina naglar klippta och fixade. Husse håller på med Ibsen nu, det tar en jäkla tid att hyfsa till honom... men sedan är det min tur.  Och sen kanske det blir en prommis med matte.... 


Idag är det fint väder och så är det lördag... det kommer att vimla av hundar ute.... jipppiieee!!   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards